Monday 4 March 2013

Oleszka w krainie czarów (Gran Canaria) part 2 oraz 'sezonowe' przemyślenia ;)

Uwielbiam ten szok..., nawet nie temperaturowy, ale przede wszystkim wzrokowy. Słońce nie tylko daje ciepło, ale i wydobywa kolory. Przechodząc z szarego, zimowego, zaspanego świata w krainę pełną życia, barw, kwiatów i zapachów można stracić poczucie rzeczywistości...


W ostatnim czasie (jak każda szanująca się fashionblogerka) przejrzałam i przeanalizowałam całą prasę modową w poszukiwaniu gorących 'trendów sezonu'. Na szczęście żadnej wyczerpującej analizy czy interpretacji nie musiałam robić, w każdej gazecie poświęconej modzie wszystkie wiosenno-letnie tendencje zostały ładnie i przejrzyście opisane, tak aby każda z nas mogła być 'modna' w tym sezonie. Nasze kochane sieciówki także o nas nie zapomniały. Moje ostatnie badanie rynku w 'terenie' wykazało, że znane sieci postawiły przede wszystkim na czerń i biel oraz wszechobecne paski. Z każdej witryny atakowały mnie 'pasiaste cuda', aż wreszcie wpadłam w irytację i opuściłam 'świątynię blogerek' (centrum handlowe). Najgorsze jest jednak to, że zapewne za jakiś (niedługi) czas, te wszystkie 'nowe' tendencje zaczną mi się podobać i powodować nieodparte pragnienie posiadania. Gdybym odcięła się od cywilizacji to mogłoby być inaczej, ale... w moim przypadku jest to raczej niemożliwe, dlatego jak większość z nas jestem skazana na pranie mózgu powodowane przez cały przemysł modowy. Niestety w dzisiejszym świecie moda to nie wielkie, niesamowite wizje genialnych projektantów tylko chłodna kalkulacja ogromnych grup, skupiających różne marki. Królem tego całego przemysłu jest grupa LVMH, ze swoją perłą w koronie - Louis Vuitton. Czyżby to był przypadek, że wszystkie wiodące trendy tego sezonu (czerń i biel, geometryczne wzory, paski, lata 60.) zostały zaprezentowane przez dyrektora kreatywnego (Marca Jacobsa) właśnie tego domu mody? A zeszłoroczny szał na pastele...czy to aby też nie dzieło tej marki?

W tym świecie nie da się już istnieć dla samej idei, to nie jest miejsce dla wrażliwych artystów (t.j. np. Alexander McQueen). Od kiedy wielka moda stała się przemysłem, straciła swój blask, ale za to stała się dostępna dla wszystkich. Każdy może być 'modny', ale...po co? Nie jestem w stanie wymienićanić ani jednej rzeczy, która byłaby kategorycznie zakazana, zupełnie niewpisująca się w 'trendy'. Zostają z nami żywe kolory, pastele, różnorodne wzory, wszystkie długości spódnic...

W sumie trudno jest dziś być człowiekiem 'niemodnym' ;) 


Bluzka – Topshop, spodenki – H&M





Sukienka – Forever21



Sweterek – Michael Kors, top – Mango, spodnie – Zara

Fotograf: Mamulka/Oleszka
Miejsce: Gran Canaria


21 comments:

  1. Piękne zdjęcia ;) Przecudne kwiatki!


    W wolnej chwili zapraszam do mnie na news ;*

    ReplyDelete
  2. Niesamowite zdjęcia i co za widoki :) Ja już chce wiosnę, lato :)

    ReplyDelete
  3. jesteś przepiękna, i ta sceneria, ach!

    ReplyDelete
  4. Ach, przepiękne zdjęcia, jesteś w raju :) śliczna sukienka :)

    ReplyDelete
  5. Wow lovely photos and post!!!
    Have a good week, dear!

    Besos, desde España, Marcela♥

    ReplyDelete
  6. faktycznie, kolory są takie żywe, uwielbiam <3

    ReplyDelete
  7. W przepięknej krainie czarów :)).

    Buziaki :*.

    ReplyDelete
  8. normalnie grzeszysz dodając takie zdjęcia :) cudne krajobrazy, piękna dziewczyna z super figurą i włosami :) aż miło oko zawiesić. Ja nie patrzę na to co moddne, trendy sama sobie dyktuję warunki :)

    ReplyDelete
  9. Oszalałam na punkcie tych barw :)

    ReplyDelete
  10. miejscówy nic tylko pozazdrościć :) włosów i figury również <3

    ReplyDelete
  11. wow beautiful photos!
    Maybe we follow each other!?
    Let me know :)

    www.YulieKendra.com

    ReplyDelete
  12. świetne zdjecia, fajne stylizacje, najbardziej podobała mi się pierwsza, sukienka też bardzo ładna, osobiście lubię robić stylizacje na domodi.pl

    ReplyDelete
  13. piękne te zdjęcia ;) ale tym razem cieszę się, że widoki za oknem nie są baaardzo kontrastowe ;) pooozdrawiam! ;*

    ReplyDelete
  14. Wyglądasz pięknie wśród tej zieleni i kwiatów, za którą tęsknię i za słońcem, dlatego Ci go zazdroszczę ;)

    ReplyDelete
  15. Czy to aby nie Twój kotek?:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niestety nie mój, chociaż chętnie bym go zabrała z tej kolorowej wyspy ;)

      Delete
  16. jeeju, chciałabym się wyrwać do takiego miejsca! I zwiedzasz ten raj akurat teraz, kiedy mam depresje przedmaturalną :]

    pozdrawiam, trzymaj się ciepło!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Matura na pewno pójdzie dobrze :) Trzymam kciuki! :)

      Delete
  17. skąd te buciki? :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...